Juara Piala AFF 2010: Permulaan era baru untuk bola
22:03 | Author: CaHaYa KeADILaN

Kejayaan Malaysia merebut Piala Suzuki AFF 2010 bukan sekadar menamatkan penantian 14 tahun untuk unggul sebagai pasukan terbaik di Asia Tenggara, malah sekali gus merupakan permulaan era baru bola sepak Malaysia sejak zaman kegemilangannya 20 tahun lalu.

Ia juga membuktikan bahawa pasukan Malaysia bukan sahaja jaguh di gelanggang sendiri malah di gelanggang lawan yang dipenuhi dengan puluhan ribu penyokong.

Apa yang diharapkan para penyokong ialah pasukan bola sepak Malaysia akan terus mengekalkan prestasinya di peringkat antarabangsa dan menambahkan gelaran juara di peringkat antarabangsa.

"Ini adalah permulaan era baru. Sebelum ini semua orang berkata bola sepak Malaysia sedang menjunam-menjunam.

“Sekarang apa yang dikehendaki oleh penyokong-penyokong akhirnya menjadi kenyataan,” demikian reaksi spontan presiden Kelab Penyokong Bola Sepak Selangor, Mohd Nasir Yunus sejurus selepas menonton perlawanan akhir kedua itu di Dewan Serba Guna Kedutaan Besar Malaysia di sini malam tadi.

Beliau berkata, para penyokong bola sepak Malaysia berkata kejayaan malam ini akan menjadi penanda aras kepada pemain-pemain muda dan menjadikannya sebagai pembakar semangat kenapa mereka juga tidak boleh berjaya sebagaimana pasukan Malaysia ini. – Bernama

|
This entry was posted on 22:03 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: