SMK Menerong di HaTiku...:) Siri 2
21:31 | Author: CaHaYa KeADILaN
Setelah selamat sampai di my room,masing-masing aku tgk mmg keletihan...maklumlah banyak jalan2 tdi...kesian kt adik2 aku nie..huhuhu...xlama kemudian,diorg pun p la mandi dan seterusnya kitorg p surau...perkenalkan kt diorg rutin harian aku kt kampus.....after that,kami bertiga turun p Cafe Restu utk dinner...selera benoiii aku tgk adik2 aku makan...lapar kot..huhu..kami sempat jugak bergambar time kami makan kt cafe...maklumla adik2 nak buat kenangan..huhuhu...Pada malam tu,jam 8.30, kitorg kena p Dewan Budaya utk menyaksikan Malam Persembahan Kebudayaan yg menyaksikan pelbagai jenis kebudayaan,cthnya dikir barat, mak yong, wayang kulit, boria dan sebagainya...Aku bawak la mereka naik bus komuter RST dan seterusnya berjalan kaki melalui jejantas dan seterusnya mengambil bus komuter sekali lagi utk ke Dewan Budaya...adik2 aku cakap,mmg pengalaman manis la..cam dah jadi mahasiswa USM dah...alhamdulillah...semoga suatu hari nanti diorg dpt masuk ke alam university...insyaALLAH. Setelah selesai menyaksikan persembahan kebudayaan tersebut, kami masing-masing pulang ke desasiswa dengan menaiki bus rombongan mereka. Dan pada masa itu, bus komuter RST sudah tamat perkhidmatannya, terpaksala kami berempat ( aku,din,izham dan nik ) jalan kaki mendaki bukit RST untuk sampai ke bilik masing-masing...huhuhu...mmg ponat lotih la...maklumla kan dah sehari suntuk xberehat...Alhamdulillah,akhirnya jua sampaila di bilik kami...Pada awalnya aku igtkan adik2 kesygan aku nie nak tdow dah,tp mereka beria-ria mahu tgk my laptop...apa2 la...gambar2...nak dgr lagu...aku layan karenah diorg...Setelah habis tgk-menengok,tdow la adik2 kesayanganku nie..hehehe...:)

Pada jam seawal 5.30 pagi,masing-masing bangun dan seperti biasa la kan..mandi + kemas diri + solat + dll...kami bertiga sama-sama bergerak ke surau utk menunaikan solat Subuh berjemaah. Setelah selesai, kami kembali ke bilik...dan pada masa itu,aku sempat membuat dan mendaftarkan email baru kepada adik-adik aku...terharu la jgk aku.huhuhu...aku jgk sempat memperkenalkan kpd mereka dunia teknologi internet ini...Yahoo Messenger...Friendster...MySpace dan sebgainya...Pada jam 8.10 pagi, kami bergerak turun ke Cafe Restu utk breakfast..aju hanya minum pagi shj,xmau la aku makan..nti sakit porut..hahaha..Selepas itu kami bergerak ke Padang Kawad utk aktiviti seterusnya...Aktiviti pada pagi itu ialah lawatan ke Bukit Bendera..(peeppp....1st aku nak p Bukit Bendera...lau seblm nie dah byk peluang,tp semuanya xdpt..kali nie btl2 boleh..huhuhu...) Kami bertolak ke Bukit Bendera dalam pukul 9.00 pagi dan kami tiba pada jam 9.35 pagi....
Bagi aku dapat p Bukit Bendera suatu pengalaman yang menyeronokkan...maklumla kt Bukit Bendera nie kita dapat melihat satu kawasan Penang dengan meluas tp pandangan kami ditutupi oleh litupan kabus di nan pagi.....Aku menaiki kabel trip 1 bersama dgn adik2 aku...xmau lepas...nak sama2..hehehe...Kami mmg seronok la time tuu....Selepas kami dibawa kabel tersebut,sampaila kami di puncak Bukit Bendera yg tersohor di Penang tuu...Kami apa lagi bersakan gambar la di atas sane..huhu..Dalam syok2 bergambar,tiba-tiba hujan pun trun..berlari-lari kami mencari tempat berteduh...Aku jgk sempat membeli sepasang baju sbg kenangan di sane..Adik2 aku pun xlepaskan peluang juga utk membeli baju.Aku terharu coz kami ber3 membeli baju yang sama dan kami bertiga sama-sama menulis nama kami ber3 pada baju tersebut...:)
Dari kiri : Helmy,Din,A.Wan,Izham,S-Fie & Ijat
Emm...setelah habis kami di Bukit Bendera,kami bergerak utk lawatan seterusnya ke
>> Rumah P.Ramlee...
>> KOMTAR
>> Queensbay
>> balik ke USM,Penang...:)

Kami semua berasa sungguh seronok walaupun penat letih menguasai...Pelbagai benda kelakar dan lucu sepjang perjalanan kami...Memori manis terpahat di sanubariku...:)

Pada sebelah malam pulak,jam 9.30, mereka dikehendaki berkumpul semula di Padang Kawad utk aktiviti setrsnya. Pada malam itu, abg2 dan kakak2 memperkenalkan diri kpd adik2 semua..dan selepas itu slot motivasi bersama diadakan. Pelbagai perkara dan nasihat dikupas dalam kumpulan kecil yg telah diagihkan. Dalam kumpulan jagaan aku,aku mendapat kesemuanya perempuan...Alhamdulillah,banyak pengetahuan & pengalaman dapat dikongsi bersama-sama..Aku doakan kepada semua adik2 SMK Menerong semoga berjaya dan mendapat keputusan yg baik dlm STPM 2009,insyaALLAH.AAMIN..Oklah aku rasa setakat ini sahaja utk Siri 2 SMK Menerong di HaTiku...:) Kenangan Terindah bersama SMK Menerong...:)

SMK Menerong, Kuala Berang, Terengganu 2009
































This entry was posted on 21:31 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: